W pracy z dziećmi niepełnosprawnymi stawiamy przede wszystkim na rozwój dziecka. Stosujemy zróżnicowane metody pracy, używamy pomocy dydaktycznych, dostosowanych do indywidualnych możliwości dziecka. W kontaktach z dziećmi staramy się wykazywać empatią i przede wszystkim dostrzegać, rozumieć i właściwie reagować na emocje podopiecznych.
Uważamy, że każdy jest wyjątkowy i niepowtarzalny, a niezwykły potencjał rozwojowy można uzyskać poprzez uważne dostrzeganie potrzeb dziecka.
Organizacja pracy na zajęciach z dziećmi niepełnosprawnymi:
- umożliwienie kontaktu terapeutycznego jeden na jeden (dziecko i dorosły, nauczyciel lub terapeuta),
- umożliwienie pracy dziecka w parze z innym dzieckiem,
- umożliwienie pracy w małej grupie,
- zapewnienie stałego rytmu dnia,
- uprzedzanie o planowanych zmianach,
- stała opieka nauczyciela, który będzie używał języka alternatywnego,
- zapewnienie pomocy nauczyciela w celu wsparcia fizycznego w czynnościach samoobsługowych (np. podpowiedź manualna),
- stosowanie form przekazu w sposób zrozumiały dla dziecka,
- wdrażanie do reguł zabawy tematycznej,
- dbałość o nieprzeciążanie nadmiarem bodźców zmysłowych – zapewnienie wielozmysłowego przekazywania wiedzy, stosowanie metod poglądowych, obrazowych,
- zapewnienie uporządkowanego procesu uczenia się: podział zadań na mniejsze części, udzielanie jasnych i konkretnych wskazówek,
- zapewnienie możliwości relaksu i uspokojenia.
Na stałe współpracują z nami psycholog, logopeda, oligofernopedagog, a w razie konieczności terapeuci z dziedzin pokrewnych.
Jeśli Twoje dziecko wymaga szczególnej opieki, zapraszamy na krótkie, niezobowiązujące spotkanie informacyjne, połączone z prezentacją placówki.
Szczegółowe informacje udzielane są pod nr tel 690-484-104.